Jak připravit dětem zdravou a chutnou svačinu

Počet shlédnutí: 79

Období, které máme za sebou, nebylo jednoduché pro nikoho. Omezení, která nás zastihla, omezila nejen dospělé, ale samozřejmě i děti. Někdo snášel distanční výuku lépe, jiný s obtížemi, ale pojďme si oddechnout, protože snad už máme to nejhorší za sebou.

Jak připravit dětem zdravou a chutnou svačinu

Děti se mohly konečně vrátit do školy k prezenční výuce a rodičům opět nastal obvyklý kolotoč, ke kterému samozřejmě patří i příprava svačiny. I když nachystání alespoň něčeho malého k snědku pro školáka zabere trochu času, tak je důležité pamatovat na to, že svačina je pro dítě nesmírně důležitá.

Právě díky svačině dítě dokáže načerpat energii, kterou vydává při soustředění se na výuku. Možná si ale říkáte, že už jste vyčerpali všechny možnosti a vaše děti nechtějí jíst stále dokola to samé. Vždy je dobré si ale uvědomit, že cokoliv, co jim nachystáte doma, je určitě mnohokrát zdravější než to, co si případně dojdou koupit samy. Dětská strava by měla být v každém případě vyvážená a zdravá, ale kde stále brát inspiraci? Připravili jsem pro vás několik jednoduchých tipů na svačinu, které zvládnete za krátký okamžik a uvidíte, že si vaše děti pochutnají.

Pečivo 100x jinak

Pečivo vždy bylo nejčastějším zdrojem dětských svačin a nemusíte se ho bát použít ani dnes. Výhodou je, že variace můžete střídat a dětem tak připravovat dobroty takřka 100x a pokaždé jinak. Nejideálnější je celozrnné, vícezrnné a domácí pečivo. K tomu dětem nachystejte například:

  • Lučinu + plátek šunky + zeleninu
  • Cottage + zeleninu
  • Čerstvý sýr + zelenina
  • Máslo + libová šunka + zelenina
  • Lučina + kousek uzeného lososa

Ideální jsou také domácí pomazánky, vyzkoušet můžete - vajíčkovou, mrkvovou, tuňákovou, tvarohovou, šunkovou, sýrovou, zeleninovou a mnoho dalších.

Velké oblibě se mezi dětmi těší i zapečené tousty. Zkuste jednoduchý recept, kdy si připravíte dva plátky toastového chleba, na jeden plátek dáte šunku, na druhý nakrájené vejce a kousek rajčete, přiklopíte a necháte krátce zapéct v toustovači. Je to velmi rychlé a děti se pochutnají.

Pečivo 100x jinak

Mléčné výrobky a čerstvé ovoce

Ke svačině je dobré dávat dětem i jogurty, tvaroh, samozřejmě také mléko a zakysané mléčné výrobky. Vše se dá doplnit různými druhy ovoce, kterým můžete dochutit jogurty a můžete přidat i různá semínka a oříšky.

Vyzkoušejte domácí müsli

  • 200 g ovesných vloček
  •   70 g medu
  •   50 g loupaných mandlí
  •   50 g jablečného nebo pomerančového džusu
  •   80 g rozinek
  •   50 g vlašských ořechů

Všechny suroviny smíchejte v míse a připravte si plech, který vyložíte pečícím papírem. Během toho, co připravenou směs budete rozprostírat na plech, předehřejte troubu na 170 °C.  Následně vložte plech do trouby a zapékejte cca 20 minut. Plech vyjměte, müsli promíchejte a nechte vychladnout. Po vychladnutí müsli krásně ztvrdne.

Nezapomínejte na pitný režim

Dětem nedávejte různé druhy limonád a ochucených minerálek, které v sobě mají hodně cukru. Nejlepší je samozřejmě čistá voda, ale chápeme, že mnoho dětí by jí nejspíš nepilo. Proto zkuste 100% ovocný džus naředit vodou, vhodné jsou i čaje, vyzkoušet můžete svým dětem dát třeba ovocný a bylinkový.

Ať už pro své děti zvolíte kteroukoliv svačinovou inspiraci, vždy myslete na to, že určitě není dobré tyto jídla podceňovat. Pravidelná svačina pomáhá doplnit energii, přispívá k lepšímu soustředění, sportovním výkonům, a dokonce oddaluje únavu.

My v Oxalis dessous dětem přejeme pohodový školní rok a dobrou chuť u chutných a zdravých svačin.

Přihlášení

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Vice info